Saturday, November 6, 2010

Theme Colour


Pemilihan colour tema (theme colour) merupakan elements penting yang patut diputuskn di awal persiapan perkahwinan, kerana pemilihan colour ini dapat memudahkan & menentukan arah dalam membuat dekorasi keseluruhan majlis. Samaada untuk persiapan dekorasi pelamin, hantaran, baju , kad & yang lain.

Bila mana ingin memutuskan colour theme yang ingin dipilih, kadangkala menimbulkan persilisihan diantara banyak pihak. Mak mencadangkan colour coklat, pasangan kamu suka kaler biru, kamu suka sgt kaler pink. Itu tidak temasuk cadangan dari mak sedara, nenek , kawan baik. So, macamana nak putuskan kaler theme yang akan dipilih. Dalam keadaan ini apa yang perlu kita fikirkan adalah bukan senang nak puaskan hati semua orang.

Tips pemilihan wedding colour. Kadang-kadang apa yang kita fikirkan tidak sama dengan orang lain fikirkan. Cuba untuk dapatkan seberapa banyak gambar serta printkan colour yang anda inginkan. Sebagai contoh sekiranya kita memilih theme ‘tiffany blue’ wedding planner yang betul2x study tentang colour ini dapat menyediakan colour yang anda mahukan. Namun sekiranya mereka tidak dapat memenuhi kehendak anda mungkin mereka akan salah membuat pemilihan colour. Colour yang seakan-akan dengannya yang boleh jadi dipilih adalah biru cair. Mungkin kita akan memberitahu colour theme kt adalah purple, tp sebenar nya purple ada banyak jenis purple cair, dark purple , light purple. Jadi untuk tidak menghampakan pastikan buat sedikit research & dapatkan seberapa banyak gambar untuk ditunjukkan kepada mereka.

Limitkan pemilihan colour kepada 3 warna. Tujuan anda adalah untuk mendapatkan kaler yang elegent dan koordinasi yang menarik serta segar. Once, kamu telah membuat pemilihan , tetapkan pemilihan itu untuk tidak memeningkan kepala. Mungkin kamu hanya ingin memilih satu colour atau lebih menarik dengan memilih beberapa kombinasi color yang digabungkan bersama. Sekarang adalah masa untuk bermula berfikir dengan creative! :p
Disini saya pastekan beberapa theme colour yg diilhamkan dari some other blog or web.
Source

Sekian dari Farra SimplyCipta


Tiffany Blue



Purple



Pink Inspiration




No comments: